دوره 26، شماره 1 - ( 4-1386 )                   جلد 26 شماره 1 صفحات 79-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

H. Behbahani and M. Abtahi. An Improved Methodology for Measurement of Uninterrupted – Flow Capacity Affected by Pavement Condition. JCME. 2007; 26 (1) :79-91
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-408-fa.html
حمید بهبهانی و سید مهدی ابطحی . ارائه متدولوژی تعیین تاثیر وضعیت روسازی راهها بر ظرفیت تسهیلات تحت جریان ترافیکی پیوسته. روشهای عددی در مهندسی. 1386; 26 (1) :79-91

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-408-fa.html


چکیده:   (2250 مشاهده)
نشانه خدمت دهی راه (PSR) یکی از معیارهای مهم در تعیین زمان تعمیر و مرمت راه است. در این مقاله مدلهایی برای تعیین رابطه PSR و سرعت آزاد عبور در تسهیلات تحت جریان ترافیکی پیوسته توسعه یافته است. سپس بر اساس روابط مختلف موجود بین سرعت و ظرفیت، تاثیر وضعیت روسازی بر ظرفیت ارائه شده است. دو وسیله نقلیه متداول به همراه ده نفر ارزیاب 23 مقطع از دو مسیر اصلی جدا شده و بزرگراه با شرایط هندسی مشابه و وضعیت متفاوت روسازی را مورد ارزیابی قرار داده اند. به منظور تعیین خدمت دهی راه مقاطع آزمون به گونه ای انتخاب شده اند که در طولی حداقل برابر 400 متر ناهمواریها یکنواخت باشد و نیز مقاطع به گونه ای انتخاب شده اند که طیف قابل قبولی از خدمت دهی را پوشش دهند. برای ساخت مدل 9 مقطع در مسیری جدا شدۀ شش خطه (هر طرف سه خط) با شیب کمتر از دو درصد و برای اعتبار سنجی از چهارده مقطع دیگر با شرایط هندسی مشابه استفاده شد. در تحلیل داده از نرم افزار SAS استفاده شده است. نتایج نشاده دهنده وجود ارتباطی معنی دار بین پارامترهاست. در این تحقیق مدل سرعت- نشانه خدمت دهی راه و سپس مدل ظرفیت- نشانه خدمت دهی راه ارائه شده و نهایتا ضریب کاهش ظرفیت در نتیجه تقلیل کیفیت روسازی برای تکمیل ضرایب HCM 2000 ارائه شده است.
متن کامل [PDF 429 kb]   (869 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1386/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7