دوره 29، شماره 2 - ( 10-1389 )                   جلد 29 شماره 2 صفحات 65-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

محسن اصفهانیان ، احسان کبیری ، سعید ضیایی راد . شبیه‌سازی آزمون واژگونی اتوبوس O457 و اصلاح سازه آن به‌منظور ارضای شرایط آزمون. روشهای عددی در مهندسی. 1389; 29 (2) :65-47

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-499-fa.html


چکیده:   (2139 مشاهده)

هدف از این مقاله، بررسی استاندارد اروپایی واژگونی (Rollover - ECE.66) روی اتوبوس O457 است. اعمال آزمون واژگونی روی سازه مورد نظر به صورت شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است. با توجه به اندازه بزرگ سازه تحلیل‌شده و عدم دسترسی به ابررایانه‌ها، به استناد خود آیین‌نامه واژگونی از روش معادل آزمون اصلی یعنی شبیه‌سازی آزمون واژگونی روی مقطع-بدنه استفاده شده است. به دلیل عدم امکان آزمون عملی، نتایج حاصل از شبیه‌سازی به صورت کیفی با نتایج تجربی مربوط به کارهای مشابه مقایسه می‌گردد. در پایان شبیه‌سازی مشاهده می‌شود که عمده تغییرشکلهای ایجادشده در محل اتصال ستونها با سقف و شاسی بوده و خود سقف و شاسی تغییرشکلهای کمی پیدا کرده‌اند. تغییرشکلهای ایجادشده در سازه، از حد مجاز تعیین‌شده در استاندارد بیشتر بوده و اتوبوس تحلیل شده شرایط آزمون واژگونی را ارضا نمی‌کند، لذا پیشنهاداتی برای افزایش استحکام سازه ارائه شده و با توجه به امکانات موجود در کارگاههای ساخت، به اصلاح سازه مورد نظر پرداخته شده است.
متن کامل [PDF 1477 kb]   (902 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/3/26 | پذیرش: 1395/3/26 | انتشار: 1395/3/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7