دوره 39، شماره 1 - ( 6-1399 )                   جلد 39 شماره 1 صفحات 29-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaee M, Ettefagh M M, Fathi R. Investigating the Dynamics of a Ball-Spring Autobalancer in a Rotor with Non-Linear Bearings. JCME. 2020; 39 (1) :29-43
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-766-fa.html
رضائی موسی، اتفاق میر محمد، فتحی رضا. بررسی رفتار دینامیکی اتوبالانسر ساچمه- فنر در روتور با یاتاقان‌های غیرخطی. روش‌هاي عددي در مهندسي. 1399; 39 (1) :29-43

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-766-fa.html


1- دانشکده ‌مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز ، m_rezaee@tabrizu.ac.ir
2- دانشکده ‌مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز
چکیده:   (73 مشاهده)
اتوبالانسر دینامیکی ساچمه­­‌ای ‏علاوه‌بر مزیت‌های مختلف، دارای دو عیب اساسی یعنی محدود بودن ناحیه بالانس پایدار و افزایش دامنه روتور در ناحیه گذرا است که سبب محدودیت استفاده از این نوع اتوبالانسر می‌شود. به‌همین منظور به‌تازگی مدل جدیدی از این اتوبالانسر با نام اتوبالانسر ساچمه- فنر ارائه شده است که تا حد قابل ملاحظه­‌ای عیب‌­های مذکور را رفع کرده است. با توجه به مزیت اتوبالانسر جدید و برای کاربردی کردن آن لازم است رفتار دینامیکی آن به‌طور دقیق بررسی شود. در مطالعات پیشین رفتار دینامیکی روتور با یاتاقان‌های خطی و مجهز به اتوبالانسر ساچمه- فنر بررسی شده است ولی در عمل ممکن است یاتاقان‌­ها دارای رفتار غیرخطی باشند. لذا در مقاله حاضر به‌منظور بررسی دقیق‌تر، برای اولین بار رفتار دینامیکی اتوبالانسر ساچمه- فنر برای بالانس روتور با یاتاقان­‌های غیرخطی با روش مقیاس‌های چندگانه مطالعه شده است. نتایج نشان می‌دهد که یاتاقان­‌های غیرخطی خللی در مزیت‌های اتوبالانسر ساچمه- فنر ایجاد نمی­‌کند.
متن کامل [PDF 754 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/10/2 | پذیرش: 1398/3/14 | انتشار: 1399/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7