دوره 18، شماره 1 - ( 1-1378 )                   جلد 18 شماره 1 صفحات 113-125 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seid H. Pourtakdoust, S.A. Fazelzadeh Haghighi. Automatic Landing Guidance Systems and Design of an Optimal Landing Control System. JCME. 1999; 18 (1) :113-125
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-155-fa.html
سید حسین پورتاکدوست و سیداحمد فاضل زاده حقیقی . سیستمهای هدایت و ناوبری خودکار و طراحی یک سیستم کنترل فرود بهینه. روش‌هاي عددي در مهندسي. 1378; 18 (1) :113-125

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-155-fa.html


چکیده:   (973 مشاهده)
هدایت و کنترل هواپیما در مرحلۀ فرود، بار کاری زیاد را بر خلبان تحمیل می کند. لذا به کارگیری سیستمهای کنترل فرود خودکار در این فاز پروازی از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مقاله پس از بررسی مراحل اصلی فرود به معرفی سیستمهای هدایت و ناوبری فعال در این فاز پروازی پرداخته شده است. فرود بهینه ارائه شده است. در این خصوص اصول نظری طراحی سیستم کنترل براساس حداقل کردن انحراف هواپیما از مسیر فرود با صرف کمترین انرژی کنترلی پایه گذاری شده است. سیستم کنترل طرح شده در خصوص یک هواپیمای مسافربری از ردۀ بویینگ 747-B در ازای شرایط پروازی مندرج در آیین نامۀ FAR1 شبیه سازی رایانه ای شده است این شبیه سازیها نشان داده است که سیستم کنترل طراحی شده قادر است هواپیما را با بهترین شاخصهای پروازی در کوریدور مسیر فرود هدایت کند.
واژه‌های کلیدی: -
متن کامل [PDF 607 kb]   (382 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۸/۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb