%0 Journal Article %T طراحی وساخت یک سیستم تعلیق الکترومعناطیسی جدید برای خودروها %J روشهای عددی در مهندسی %I دانشگاه صنعتی اصفهان %Z 22287698 %A سعید میرزایی, %A سیدمرتضی سقایئان نژاد, %A ولی اله طحانی و مهدی معلم, %D 2001 %\ 04/15/2001 %V 20 %N 2 %P 1-16 %! طراحی وساخت یک سیستم تعلیق الکترومعناطیسی جدید برای خودروها %K سیستم تعلیق فعال %K دمپرالکترومغناطیسی %K روش اجزای محدود %R %X در این مقاله یک سیستم تعلیق نافعال جدید برای خودروها ارائه می‌شود. با استفاده از قوانین میدانهای مغناطیسی، یک دمپر الکترومغناطیسی برای این سیستم تعلیق معرفی شده و با طراحی مطلوب و کارامد، نتایج آن با روشهای مکانیکی متعارف مقایسه می‌شود. در طراحی دمپر مورد نظر، خواسته‌های زیر در نظر گرفته شده است. الف) دمپر دارای ضریب میرایی بالا با دامنه تغییرات وسیع و قابل استفاده در اتومبیلها باشد ب) ابعاد فیزیکی آن به گونه‌ای باشد که با دمپرهای مکانیکی امروزی چندان مغایرتی نداشته باشد ج) با وجود حجم و وزن کم هسته آن به اشباع نرود. پس از معرفی طرح و ساخت یک نمونه از آن، نتایج شبیه سازی مدل یک چهارم خودرو با به کارگیری معادلات دینامیکی دمپر مشخص شده و با سیستمهای تعلیق نافعال و فعال مکانیکی مقایسه شده است. نتایج نشان می‌دهد که رفتار این سیستم تعلیق نافعال نسبت به سیستمهای نافعال مکانیکی متعارف مناسبتر بوده و با افزایش جریان تحریک دمپر به سیستمهای فعال نزدیکتر می‌شود. %U https://jcme.iut.ac.ir/article_2779_88932c21a8558aa400e29d16aa98429e.pdf