%0 Journal Article %T تاثیر انتخاب معیار شکست در تحلیل تنش و کرنش رویه‌های آسفالتی در مناطق گرمسیر %J روشهای عددی در مهندسی %I دانشگاه صنعتی اصفهان %Z 22287698 %A سیدعباس طباطبائی, %D 2022 %\ 12/31/2022 %V 27 %N 1 %P 143-150 %! تاثیر انتخاب معیار شکست در تحلیل تنش و کرنش رویه‌های آسفالتی در مناطق گرمسیر %K روسازی %K تنش و کرنش %K فلکس‌پاس %K گود افتادگی %K معیار شکست %R %X بررسی طرحهای ضخامت روسازی بیانگر این است در اکثر روشهای طرح ضخامت روسازی دو نوع معیار شکست را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند. این دو معیار عبارت‌اند از کرنش کششی زیر لایه آسفالتی که موجب ترک می‌شود و کرنش فشاری قائم روی بستر که موجب نشست می‌شود. در این تحقیق پس از تعریف عاملهای مختلف موثر بر طرح ضخامت، بیش از 216 حالت روسازی معرفی شده ‌است و سازه ها توسط برنامه فلکس پاس1 تحلیل شده‌اند و سپس با انتخاب هریک از معیارهای گفته شده مورد تحلیل قرار گرفته‌اند %U https://jcme.iut.ac.ir/article_3002_ab6324bf62400c1fdc312e3daaf665d2.pdf