TY - JOUR ID - 2775 TI - حداقل زمان مانور غلت حول بردار سرعت هواپیما JO - روشهای عددی در مهندسی JA - JCME LA - fa SN - 22287698 AU - محسن بهرامی و سید حسین ساداتی, AD - Y1 - 2001 PY - 2001 VL - 20 IS - 1 SP - 173 EP - 187 KW - تکنیک پرتاب چندنقطه ای KW - حداقل زمان KW - کنترل بهینه KW - قابلیت مانورپذیری KW - مداومت DO - N2 - حداقل زمان مانور غلت حول بردار سرعت با در نظر گرفتن سطوح کنترل آیرودینامیکی و بردار تراست (به عنوان کنترلر) محاسبه شده است. مدل ریاضی برای حرکت هواپیما بیان شده است. شرایط لازم مرتبه اول برای بهینگی با استفاده از اصل حداقل پانتریاگن به کار رفته است. روش عددی مورد استفاده تکنیک پرتاب چندنقطه‌ای است. تخمینی از کاهش زمان مانور ناشی از کاربرد بردار تراست هواپیما به دست آمده است. UR - https://jcme.iut.ac.ir/article_2775.html L1 - https://jcme.iut.ac.ir/article_2775_18116878528a819912c85c3268bbe37f.pdf ER -