دوره 27، شماره 2 - ( 10-1387 )                   جلد 27 شماره 2 صفحات 80-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (2613 مشاهده)
هماهنگی در زنجیره تأمین یک فاکتور حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین است. در چند سال گذشته، محققان به همکاری مابین شرکتهای زنجیره تأمین به عنوان منبعی کلیدی برای رسیدن به منافع رقابتی تأکید زیادی داشته اند. این مقاله به مسئله هماهنگی در زنجیره تأمین از نقطه نظر مدیریت موجودی پرداخته است. در این خصوص لی و لیو ‌[1]، مدلی برای هماهنگی در زنجیره تأمین دو سطحی با استفاده از مدل تخفیف و مکانیزم تنظیم قیمت ارائه داده اند. در این تحقیق با فرض سه سطحی‌بودن زنجیره تأمین و همچنین با فرض متغیربودن زمان تحویل برای خرده‌فروش که با محیط واقعی انطباق بیشتری دارد، مکانیزم هماهنگی بررسی شده است. برای مسئله مطرح‌شده با فرضیات مشخص، مدل با تابع هدف سود ساخته شده و پس از حل و تجزیه و تحلیل در حالتهای بدون هماهنگی و با هماهنگی از طریق به‌کارگیری تخفیف در قیمت، مقادیر مناسب سفارش در هر سطح تعیین شده است. نهایتا سود حاصل از به‌کارگیری مکانیزم مطرح‌شده تعیین شده و روشی در مورد نحوه تقسیم اضافه سود به‌دست‌آمده مطرح شده است.
متن کامل [PDF 329 kb]   (693 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1387/10/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.